H7 žiarovky

H7 žiarovky

Najväčší sortiment žiaroviek H7 na Slovensku, ihneď skladom: vysoká svietivosť, xenónový efekt, štandardná továrenská kvalita, autožiarovky Osram Philips, Neolux, Narva H7 s dlhou životnosťou s garanciou ceny. Nie ste si istí, či je žiarovka H7 vhodná pre vaše auto? Neváhajte nás kontaktovať a my vám s výberom správnej žiarovky radi pomôžeme.

História a vznik halogénových žiaroviek

Halogénové žiarovky sú vylepšenou verziou tradičných žiaroviek, ktoré vyvinul Thomas Edison koncom 19. storočia. Prvé halogénové žiarovky boli patentované v roku 1959 inžiniermi firmy General Electric. Ich hlavným vylepšením bolo pridanie halogénových plynov (napríklad jódu alebo brómu) do vnútra banky žiarovky. Tento objav umožnil predĺžiť životnosť vlákna a zvýšiť jeho účinnosť, čo viedlo k výraznejšiemu svetelnému výkonu. H7 žiarovky boli špeciálne navrhnuté ako súčasť štandardizácie osvetľovacích systémov v automobilovom priemysle. Po prvýkrát sa začali používať v 90. rokoch 20. storočia a odvtedy sa stali jednou z najbežnejších možností pre osvetlenie automobilov, najmä v európskych vozidlách.

Technológia a princíp fungovania

Halogénové žiarovky H7 pracujú na základe tepelného žiarenia. Vlákno žiarovky je vyrobené z volfrámu, ktorý sa zahreje na veľmi vysokú teplotu (približne 2500 – 3000 °C) vďaka prechodu elektrického prúdu. Týmto procesom vlákno vyžaruje viditeľné svetlo. Na rozdiel od klasických žiaroviek obsahuje halogénová banka malé množstvo halogénového plynu. Tento plyn umožňuje "halogénový cyklus," pri ktorom sa odparené častice volfrámu spájajú s halogénovými molekulami a vracajú sa späť na povrch vlákna. Tento cyklus znižuje stmavovanie banky a predlžuje životnosť žiarovky.

Postavenie na trhu

H7 halogénové žiarovky, ktoré boli dlhodobo štandardom v automobilovom osvetlení, dnes čelia konkurencii zo strany modernejších technológií, ako sú LED a xenónové svetlá. V mnohých krajinách sú však stále široko používané, najmä v starších vozidlách a v automobiloch nižšej a strednej triedy. Napriek tomu dochádza k ich postupnému ústupu v prospech energeticky efektívnejších a trvácnejších alternatív.

Legislatíva a obmedzenia

Európska únia a niektoré ďalšie krajiny začali implementovať prísnejšie environmentálne predpisy týkajúce sa osvetľovacích technológií. Od roku 2018 boli halogénové žiarovky postupne obmedzované (napr. nariadenie EÚ č. 244/2009) kvôli ich nižšej energetickej účinnosti a vyšším emisiám CO₂. Niektoré typy halogénových žiaroviek, vrátane H7, zostávajú dostupné pre špecifické aplikácie, ako sú náhradné diely pre staršie vozidlá, no ich predaj novým vozidlám je v niektorých regiónoch regulovaný.

Halogénové žiarovky H7 predstavujú technologický krok vpred oproti tradičným žiarovkám, pričom si zachovali jednoduchú konštrukciu a nízke náklady. Napriek tomu, že sú postupne nahrádzané LED a xenónovými svetlami, stále ostávajú obľúbené vďaka svojej spoľahlivosti, výkonnosti a všestrannosti.